Gerecse túra

2011. március 12.

A „Kikelet havában” március 12-én ragyogó tavaszi napon indultunk el a kb. 10 km-es túrára.
Az utazást Tatabányáig vonattal tettük meg, majd a piros túrajelzésen izomlazító mozgással lépcsőztünk fel a 310 méter magasan lévő Kő-hegyre.
Elsőként a Szelim-barlangot tekintettük meg, ahol Berkesné Ágnes ismertette a barlang kialakulását, méretet, nevének eredetét, és a barlanghoz fűződő legendákat.
Innen végigsétáltunk a Geológiai tanösvényen, ahol a hegység kőzeteiről kaptunk információkat. A piros háromszög jelzésen haladtunk tovább a Ranzinger Vince aknatorony kilátóhoz. A kellemesen emelkedő erdei úton mókusok tánca kísérte utunkat.
Az emléktábla megtekintése, és a 156 lépcsőfok megtétele után gyönyörű kilátás fogadott bennünket az aknatoronyban. Látható volt a kora tavaszi Gerecse hegység látképe, és a város szétterülő képe. A pihenő részen sütkéreztünk a napon, és élveztük a tavasz illatát.
Az erőgyűjtés után egy kissé nehezebb leereszkedő szakasz következett, áttértünk a Vaskapu felé vezető útra. A mókás testmozgások, csúszások, kapaszkodások felvidították a 36 fős társaságot. Gyönyörködhettünk a tavaszi hóvirág nyílásában, mely a naposabb lejtőn már megjelent. A Csemetekert felé vezetett az utunk, ahol tovább mélyíthettük ismereteinket az erdőalkotó fafajokról, és a Gerecse madárvilágáról.
Túrunk utolsó helyszíne a Turul emlékmű volt, ahol további gyönyörű látvány fogadott bennünket, és ismét információt hallhattunk a turulmadár (kerecsensólyom) eredetéről, a mitológiáról, és a szobor alkotójáról, a kalandos elkészüléséről.
Európa egyik legnagyobb madárszobra (15 m) mindenkit lenyűgözött. A pihenőparkban elfogyasztott kalóriák után élményekkel gazdagodva indultunk haza.
Köszönjük Berkes István túratársunknak és Berkesné Áginak a túra levezetését, és előkészítését.
Minden résztvevő társamnak köszönöm a jó hangulatot.

Fotóink a Képek menüpont alatt találhatóak!