„Rómer Flóris” nyomdokán a Magas-Bakonyban

2012. március 30.

A kissé szeszélyes időjárás sem riasztotta vissza a március végére tervezett kirándulásunkat.
Cseszneki indulással a zöld túrajelen haladtunk Zörögtető-felé. A fák még lombfakadás előtt voltak, de az aljnövényzet megmutatta a tavaszi arcát. A keltikék több színben, szőnyegként borították be a talajt, ahogy a salátaboglárkák, és a szellőrózsák is. Fehéren virágzott a hóvirág, a kökény, sárgán a som, és a galagonya is bontogatta lombját. Messze beláttuk a vidéket, és nem láttunk támadókat a vár felé, mert valamikor az Őrök hegyének is nevezték a Zörög-tetőt.
Rövid pihenőt téve Mészáros Attila túratársunk ismertette Rómer Flóris életútját, munkásságát, és tudományos munkáját. Mindenki nagy érdeklődéssel hallgatta. A sárga jelzést követve elérkeztünk Károlyházára, ahol az „Erdők Szíve Vendégházban” gyönyörű környezetben ebédeltünk. A házigazda mesélt a vendégház felújításáról, a kemence és a dézsafürdő használatáról. Kisebb emelkedővel folytattuk utunkat, majd a Parras hegy oldalán ékeztünk vissza Csesznekre. Közben faismeretre is sor került, de meglepetten tapasztaltuk az erdei fenyők kipusztulását is. A településre érkezve, a cseszneki vár alatt húzódó Kőmoső-szurdok megmászása, és a barlang megtekintése várt ránk. Az Aranyos-patak lassan csörgedezett, a szurdok napsütötte oldalán minden színben pompáztak a hagymás virágok: keleti hóvirág, erdei és bogláros szellőrózsa, odvas keltikék. Felértünk hazánk legromantikusabb középkori lovagvárához, ami sok vihart, tűzvészt, és török támadást kiállt. A fiatalabb korosztály a várfalat szerette volna megmászni, de több tiltás, és a szél megakadályozta őket. A Cseszneki Lovagvár történetéről Mészáros Attila ismét tájékoztatást adott társainak. A vár mellett Csesznek település nevezetességeivel is megismerkedett a túrát vállaló 32 fő résztvevő.
Megköszönöm Bihari Gábornak a 15 km-es túra levezetését, Mészáros Attilának az alapos felkészülést, túratársaimnak pedig az erős szél ellenére a kitartást, és a jó hangulatot!

Rómer Flóris nyomában
    Statisztika:
  • Teljes táv: 15 km
  • Menetidő: 6 óra
  • Legalacsonaybb pont: 300 m
  • Legmagasabb pont: 534 m
  • Összes szintkülönbség: 1033 m

Fotóink a Képek menüpont alatt találhatóak!