A Dunakanyar fővárosa: Visegrád

2012. szeptember 22.

Indulás Turisztikai csoportunk Magyarország egyik legszebb kultúrtáján tett kirándulást szeptember hónapban. A Duna mentén haladva elsőként Neszmélyen, a Hajóskanzennél álltunk meg, és tettünk egy rövid sétát a 2011-ben átadott hajóparkban. A Szent Ilona öbölben mutatják a felújított gőzhajókat, név szerint Neszmélyt, Zoltánt, Lajtát, Petőfit. A hajózás történetét bemutató tablókról sok érdekeset megtudtunk a hajózás történetéről.
Indulás Következő megállónkat a római katolikus egyház központjában, Esztergomnál tartottuk .A Szent Adalbert Bazilika a „leg”-ek temploma. Megcsodáltuk a főoltárképet, a freskókat, a kupolát, a szobrokat, majd egy rövid külső séta után búcsút intettünk Melocco Miklós 12 méter magas István koronázását ábrázoló szobrának.
Túránk célállomására, Visegrádra érkezve újak csodás látnivalók vártak ránk!
Bővelkedik természeti szépségekben a Dunakanyar földrajzi adottsága miatt, bővelkedik történelmi emlékekben a római kortól kezdődően. A Királyi Palota története I. Károly Róberttel kezdődik, majd I. Lajos palotája, később Zsigmond királyé, majd Mátyás király korában újjáépítették, majd Visegrád török kézre kerülése után végképp lakatlanná vált. A palota feltárását és helyreállítását Schulek János építész , a Salamon-toronyét Schulek Frigyes és fia kezdték meg 1934-ben, mely a mai napig is tart. Sokunk tetszését megnyerte a Királyi lakóépület, a Mátyás-kori nagy konyha, a gyümölcsöskert, a Díszudvar, a Herkules-kút, a régészeti kiállítás, és a vetítőteremben elhangzott érdekességek.
Indulás Innen gyalogosan haladtunk a kék túrajelzést követve Salamon-toronyhoz, majd a Fellegvárhoz. Történelmi sétát tettünk a IV.Béla és Mária királyné várában. A kiállító termeket végigjárva, a Szent Korona másolatát megcsodálva, a Panoptikum történelmi alakjait felidézve, igazi „várlakóknak” éreztük magunkat. A Várhegy magaslatáról gyönyörködtünk a csodás tájban. Nehéz volt újra elindulnii, de várt bennünket a Nagy Villám őszi látványa , és Zsitvay-kilátó. A kilátót 1933-ban építették, majd műemlékké nyilvánították, nevét Zsitvay Tiborról kapta, aki Igazságügy Miniszter, és a MTSZ Elnöke volt.
Innen már csak az 1980-as években létesített Mogyoró-hegyi Kirándulóközpont látnivalói következtek. A Makovecz Imre által megtervezett Erdei Művelődési Ház, a Természet-és Erdővédelmi Tábor, a Mogyoróhegyi vadbemutató, a tanösvények, erdei játszóterek, és a Pilisi Parkerdő Zrt. által gondozott csodás környezet.
Az ősz megmutatta a színes termésekben a ragyogását. Aki csak pihenni akart, az elfeküdhetett a játszótér padjain, de aki egy kis Mogyoróhegyi Étterem ízére várt, azt is megtehette. A panoráma úton hazafelé indulva a 20 fő kiránduló egyetértett abban, hogy a Dunakanyar méltán várományosa a világörökség címnek!
Legközelebb a Gaja-völgyében találkozunk!

Fotóink a Képek menüpont alatt találhatóak!