Kerékpárral a Velencei-tó körül...

2015. július 11.

Túránk napján szép időjárás fogadott bennünket - nem éppen sportra való, inkább a fürdőzés jutott az eszünkbe.
Személyautókkal és bringákkal felszerelve indultunk a Velencei-tó felé népes, 21 fős csapattal, a Zebra Bringa kerékpár kölcsönzőhöz. Akinek nem volt lehetősége saját sporteszközt vinni az itt tudta átvenni a korábban már megrendelt és rendben kikészített bringáját. Kissé nehézkesen állt össze a társaság, de rendben nekiindultunk a távnak.
Gárdonyból Dinnyés felé vettük az irányt, a felső kerékpár úton. Első megállónk (egy defektet kivéve) a Mini várpark volt, ahol középkori magyarországi várak 1-2 méteres makettjeit nézhették meg az érdeklődők. Mély nyomot azért nem hagyott bennünk... :) Tovább indultunk a tó déli oldalán, a táv leghosszabb érdektelen része következett. A 4 km hosszú egyenes szakaszon volt idő beszélgetni a melletünk kerekezőkkel.
Pákozdra érve már elég meleg volt egy megállóhoz, amit Piedone kocsmájában ejtettünk meg. Jól esett a hideg üdítő (is), de a sör jobban...
A legnehezebb szakaszt a pihenés után könnyen vette a csapat, pedig nehezebbre számítottunk: a Katonai emlékparkhoz kerekeztünk fel, amit egy korábbi túrán már volt szerencsénk megnézni (2013. október 19.).
Hosszú árnyas lejtő következett Velencéig, ahol végre elértünk a gyönyörűen kiépített plázshoz. Innét már végig a tóparton vezetett utunk. Sajnos a nagy tömeg miatt csak kis kerülővel, a parkolón keresztül tudtunk haladni, tavasszal és ősszel itt már közvetlenül a parton mehetnek a bringások. Kisebb pihenő, és újabb italok következtek, mert a hőség miatt megittuk kulacsaink tartalmát.
Tovább tekertünk a tóparton, élveztük a látványt a vitorlásokkal, fürdőzőkkel.
Utunk befejezése után, akinek volt még ideje és kedve, egyénileg megmerülhetet a hűsítő vízben.
Majdnem végig kiépített, jól karbantartott kerékpárút van a Velencei-tó partján. Gyerekekkel is 3-4 óra alatt teljesíthető a táv, különösebb megeröltetés nélkül. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk!

Velencei-tó

Fotóink a Képek menüpont alatt találhatóak!