Gerecse...

2016. április 23.

Április 3. szombatján a kirándulók már 35 éve ellepik a Gerecse hegységet, hogy dicséretesen végig gyalogolják a Gerecse 50, 20 és 10 - kilométeres távokat jelentő - teljesítménytúra valamelyikét. Idén, talán még a szervezőket is meglepve, több mint tízezren vettek részt az egyre népszerűbb eseményen. A rendezők munkáján, a népszerűsítő cikkeken túl minden bizonnyal a remek időjárás, az igazi kirándulóidő is sokakat csalt Tatabányára.
Nem akarván kimaradni, április utolsó hétvégéjén a mi kis csapatunk is a Gerecsébe, a hegység északnyugati kapujába, Dunaalmásra indultunk. Erre a hétvégére az időjárás előjelzések nem voltak megnyugtatóak, de „Katona Laci bácsi” mindenkit biztosított a túrázáshoz megfelelő időjárásról. A meteorológusokat Komárom magasságában igazolni próbálta egy kis zápor, de mivel ez a buszban érte a csapatot, mi csak jókat nevettünk rajta!
Autóbuszunkról a valamikori gyógyfürdőnél szálltunk le, majd a Katolikus templom melletti temetőkertben Csokonai Vitéz Mihály Lillájának, Vajda Júliának síremlékénél megemlékeztünk a jövedelem nélküli költőről, egy anyagias apáról és a kiszolgáltatott nőről, „A Remény” kegyetlen játékáról. Katona Laci jóvoltából (és élvezetes előadásában) - rendhagyó magyar óra keretében - meghallgathattuk ”A Reményhez” című verset is.
A Galagonya utcán kaptattunk fel Szomód felé. A hétvégi házak között kitekintve gyönyörű kilátás tárult elénk az Által-ér völgyére, és a Duna kanyarulatára. A túloldalon látszott Hetény, Izsa, Pat, és a Zsitva torkolat melletti Vért község is. Betelve a látvánnyal tovább haladva a római kori kőbányánál könnyítettünk tarisznyánkon: jól bereggeliztünk. Innen a máig is járható római kőhordó úton indultunk Szomód felé. Onnan hosszabb pihenő után, már ragyogó napsütésben, nagyüzemi szőlőültetvények és apró pincék mellett haladtunk tovább. Az út zenitjéről visszatekintve elénk tárult Naszály, a Ferencmajori-tavak, a Gerecse vonulata, Tata templom tornyai, és az Öreg tó víztükrének egy része. Kellemesen elfáradva értünk Dunaszentmiklósra. A település szélén nemrég épített 16 m magas „Pannon torony”-nak becézett kilátóról is megcsodálhattuk a környéket.
Az időjárás ezúttal is kegyes volt hozzánk! (de hát Katona Laci bácsi megígérte!)

Gerecse

Fotóink a Képek menüpont alatt találhatóak!