Végre hogy...

2021. május 29.

Hosszú, hosszú hónapok után (csaknem egy év kihagyással!) végre folytatni tudtuk 2021. május utolsó szombatján a Mérföldkő csoport tagjaival a túrázást! Ehhez minden adott volt: a program (Csákberény-Csókakő), a kiválónak ígérkező kiránduló idő, a Tempo KFT által kiállított újszerű Mercedes autóbusz, és az a 44 sporttárs, akik nagy örömmel és a folytatásba vetett bizalommal üdvözölték egymást! Tehát kölcsönös örömködések után, sugárzó napsütésben indultunk a már várva-várt utunkra, Csákberény irányába – természetesen a közös légtérbe zárt csoportnak javasolt járványügyi előírások betartásával!
Mór után fordultunk le balra és nem nagy távolság után érkeztünk Csákberénybe, a gróf Merán Fülöp Vadászati és Erdészeti múzeumhoz. Szerencsénkre a múzeum nagy felújítása után mi lehettünk az első csoport, akik a múzeum látogatóknak kialakított korszerű audifon eszközök alkalmazásával diorámákon és maketteken megnézhettük a Vértes vadgazdálkodási és erdészeti történetét, a környék állatvilágát bemutató kiállítást. (Régi bábolnaiak szomorkodva emlékeztünk vissza a Kamaraszinház és a Hősök Kapuja fölötti padlástéren valaha meglévő - és bárki vállalati dolgozó által látogatható - hasonló múzeumra, ahol élőhelyük hű másán kitömött állatokkal lehetett ismerkedni!)
Innen tovább, Csókakő várához a múzeum mögötti szénégető boksa mellől indultunk és folyamatosan felfelé haladva kapaszkodtunk a Varga-hegyre. Fáradtságunk jutalma a gyönyörű kilátás (és a friss szél…) volt az alattunk elterülő Pénzverő-völgyre. Megnéztük a Kőkapu elnevezésű sziklaformációt, lenéztünk a Meszes-völgyre. Innen leereszkedtünk a Gémförtés-völgybe, ahonnan ismét felfelé vezetett utunk. Sziklaalakzatokkal változatosan tarkított, zömében ligetes bükkös, helyenként gyertyánnal vegyes erdőn keresztül jutunk fel a Kis-bükk tetejére. Jól járható, széles, árnyas utakon mentünk végig egészen a vár hátsó fertályának megközelítéséig. Itt a vállalkozó szelleműek felkapaszkodtak a várral átellenben lévő barlangig, ahol a vár panorámájában gyönyörködés után ki-ki vagy fölment magához a várhoz, vagy pedig a parkoló autóbuszunkhoz.
Természetesen, most sem hagyhattuk ki a luxus kalóriák bevitelét, amit Móron, a Fincsi Kávézóban teljesítettünk - majd rendben, a kitűzött időben hazaérkeztünk!
Összegezve elmondható, hogy egy 12/13 kilométeres, jól sikerült programot teljesítettünk, amit azért segített a prognosztizált eső elmaradása is. Külön örömünkre szolgált, hogy új társakkal is bővült csapatunk, akik – remélhetően – a későbbiekben is csapattársak maradnak!